اندیشه فلسفی

تاملی در باب زندگی

تبلیغات تبلیغات

خود-ارتباط و دوگانگی فرم و محتوا در ساختار آگاهی

تلاشی در فهم ارتباط فرم و محتوا مقدمه آگاهی یکی از پیچیده‌ترین مفاهیم در فلسفه و علوم شناختی است. پرسش از چیستی آگاهی و چگونگی شکل‌گیری آن، همواره مورد توجه فیلسوفان و دانشمندان بوده است. در این مقاله، به‌جای تمرکز بر «چیستی» آگاهی، بر «چگونگی» شکل‌گیری آن تأکید می‌کنیم و مفهوم «خود-ارتباط» (self-relation) را به‌عنوان ساختاری بنیادین در فهم آگاهی بررسی می‌نماییم. --- خود-ارتباط به‌عنوان ساختار بنیادین آگاهی «خود-ارتباط» به توانایی یک سیستم برای بازتاب و
در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

مطالب پیشنهادی

آخرین مطالب سایر وبلاگ ها

جستجو در وبلاگ ها